Alla inlägg under april 2010

Av Cim - 2 april 2010 14:04

För ca en vecka eller så sen, så red cim mig i padddocken

jag reds i skritt och trav de gick ganska bra faktiskt och hon träna

även på lite andra saker sen kom liz ut med Gletta och jobba henne lite

sen red vi ut på en tur de gick bra och de var kul..

Av Cim - 2 april 2010 10:32

Blev uteritt för ca 3-4 dgr sen då red liz på mig vi red mot sala hållet

mot trundhem de gick bra jag reds i tölt och lite i galopp men annars

mest trav de var rätt skojigt sen vände vi(blika, Gletta, cim och liz)

hemåt och på hemvägen så bytte cim och liz hästar för cim börja känna

att gletta började bli rätt stark i munnen och hon kunde inte göra så mycket'

men hon kunde stanna Gletta men inte mycket mer så bytte liz och cim hästar

i alla fall och så red vi vidare men vi kom inte så långt för att Gletta tydligen

hade bestämt sig för att de var nog hon drog iväg med liz på ryggen i full fart

och jag ville ju inte bli lämnad så ja följde efter i full fart sen fick cim

stopp på mig precis innan hon höll på och ramla av hon klev av på sina

stackars om tumlad ben som skakade som bara den av rädsla kanske...

och liz fick stopp på gletta en liten bit efter hon klev av kolla så de var ok

med cim sen stod dom stilla ett bra tag för att lugna ner sig efter precis de

som hände sen gick dom med oss vid sidan i några min sen klev dom upp igen

och fortsatte turen... den här gången gick de lite bättre jag och gletta var inte lika upptaggade längre så vi trava några meter sen bytte vi till tölt några meter och sen galopp... och sen gick vi in i paddocken och skrittades av

och sen fick vi gå in och få en varsin filt på oss de var mysigt...


ha en bra fortsatt e.m nu.

Ovido - Quiz & Flashcards