Alla inlägg under november 2009

Av Cim - 27 november 2009 15:00

Idag tog Liz och Jerrys matte in mig tillsammans med några andra. Jag fick ledas till travslingan här i närheten för att motioneras lite utan ryttare. Det var Jerry, jag, Snót, Gletta och Glossa, Heljar och Vinur. Vi blev alltså ett gäng på 7 hästar.

Vi hade jättekul. Ännu var där ingen snö, men det var lite kallt i luften så man blev lite piggelin alltså. Vi hade jätteskojigt. Tvåbeningarna tog ju lång tid på sig att komma ikapp oss, så vi hann ju med en del "fruset gräs" utmed vägen.

Ja tänk va - 4 ben är bra mycket mer överlägset 2 ben.

Av Cim - 16 november 2009 17:45

Idag fick jag komma ut i paddocken och röra lite på mig. Jag skulle löslongeras av Liz tillsammans med Jerry, Snót och Katla. Det var lite kul. Det blev lite fart. Efteråt fick vi komma in i stallet och få filtarna på oss och mat. Jga var rätt lugn  för nu hade jag nog gjort av med lite energi som jag samlat på mig.

Ovido - Quiz & Flashcards